TIEDOTE: VIRPI JOUTSA JATKAA OPASLIITON PUHEENJOHTAJANA

23.10.2022

Suomen Opasliiton jäsenet kokoontui viikonvaihteessa Kemiin valtakunnallisille Opaskoulutuspäiville ja liittokokoukseen. Nykyinen puheenjohtaja Virpi Joutsa valittiin jatkamaan myös seuraavalle kaksivuotiskaudelle 2023-2024.

Opasliiton teema vuodelle 2023 on: ”Opas ajan hermolla – Guiden lever i tiden”

Liittokokouksessa valittiin myös uusia hallituksen jäseniä ja varajäseniä. Uudeksi jäseneksi Opasliiton hallitukseen ja alue-edustajaksi vahvistettiin Päivi Rintamäki (Pohjois-Suomi). Hallituksessa jatkavat ja alue-edustajina toimivat edelleen: Raisa Nurmi (Etelä-Suomi), Ulla Grönvall-Streng (Pohjanmaa), Tiina Kuosmanen (Savo-Karjala), Tarja Peltola-Welin (Kaakkois-Suomi), Eija Räsänen (Lounais-Suomi), Leena Lintusaari (Keski-Suomi) ja Päivi Nyman-Ackren (Ahvenanmaa).

”Uuden teemamme mukaisesti olemme liittona mukana matkailun uutta nousua hakemassa ja korostamassa oppaiden asemaa matkailutoimijoina. Olemme nostaneet koulutuksen, viestinnän ja uudistumisen liiton toiminnan painopisteiksi vuonna 2023 ja jatkamme liiton toiminnan kehittämistä. Tärkeää on sekä alueellinen että valtakunnallinen toiminta, sanoo puheenjohtaja Virpi Joutsa.

Meri-Lapin Matkailuoppaat ry:n järjestämille opaskoulutuspäiville kokoontui yhteensä 85 opasta eri puolilta Suomea keskustelemaan ja kouluttautumaan. Samalla luotiin suuntaviivoja tulevaisuudelle ja kehitettiin yhteistoimintaa. Meri-Lappiin tutustuttiin sekä kävelyopastuksilla Kemissä että retkellä Tornioon ja Haaparantaan.

Suomen Opasliitto ry on valtakunnallinen matkailuoppaiden, eräoppaiden ja erikoisalojen oppaiden liitto. Liitolla on 79 jäsenyhdistystä ja niiden kautta Opasliittoon kuuluu noin 1200 jäsentä. Toiminnan kannalta liitto on jaettu maantieteellisiin alueisiin. Alueiden ja hallituksen välisenä yhteyshenkilönä toimivat alue-edustajat.

Lisätietoja: Virpi Joutsa, puheenjohtaja, Suomen Opasliitto
puheenjohtaja (at) suomenopasliitto.fi