Kontaktbild

Kouvolan matkailuoppaat on 42  auktorisoidun oppaan vireä yhdistys . Kerromme tosiasioita ja tarinoita menneestä, nykyajasta ja tulevasta - oppaan mukana on helppoa " lähteä lentoon"- näkemään, kuulemaan, kokemaan.Tarjoamme opastettuja kierroksia kävellen, bussilla, pyörällä  tai vaikkapa meloen - vakiokierroksiamme  tai asiakkaan toiveiden mukaisesti räätälöitynä.

Kouvolan kaupunki on laaja. Pohjoisessa on jylhää maisemaa Repoveden kansallispuistossa ja siellä toimivat nimenomaan luontoon erikoistuneet oppaamme. Kaupungin halki virtaa vuolas Kymijoki , josta kuullaan vaikkapa Kymijoki-Rajajoki kierroksella  ja kaupungin eteläosissa viljavien peltojen keskellä löytyvät monet kartanot. Kartanokierroksella tutustutaan kartanonkummituksiin ja aatelissukujen historiaan.

Kesäisin matkailuoppaat järjestävät parikymmentä kävelykierrosta eri teemoilla eri puolella kaupunkia. Kesällä 2019 mm. kävelyjä Ankkapurhasta Alvar Aaltoon, kävellen Kasarminmäellä kierros on sekä suomeksi että venäjäksi, hautausmaakierroksia sekä mm useampi reittivaihtoehto Kuusankosken alueella ja nyt myös Myllykoskella. Kesällä 2019 Kouvola on myös Suomen Asuntomessujen isäntäkaupunki.

Roolioppaita on tilattavissa erilaisille kierroksille tai tilaisuuksiin . Valikoimassa on mm. Savotan Sanni Repovedellä, kreivitär von Blomen Sippolassa, Kustaa III seurueineen, saksalaisen paperimestarin tavoittaa  Unescon perintökohde Verlassa , venäläinen upseerin rouva voi puhua suomea tai venäjää.

TERVETULOA IHMEEN HIENOON KOUVOLAAN - OPPAAN JOHDOLLA!

OPASVÄLITYS:

VisitKouvola