Kontaktbild

Porvoo, Suomen toiseksi vanhin kaupunki, on mielenkiintoinen sekoitus vanhaa ja uutta. Tuomiokirkko vartioi keskiaikaista Vanhaa kaupunkia. Kansainvälisyyttä toi joki ja Vanha Kuninkaantie Tukholmasta Viipuriin. Porvoon jokivarren punaiset ranta-aitat, idylliset pihapiirit ja mukulakivikadut luovat oman tunnelmansa.

Porvoossa ovat viihtyneet niin kuninkaat kuin keisarit sekä eri alojen taiteilijat aina kansallisrunoilija J.L. Runebergistä taidemaalari Albert Edelfeltiin. Porvoosta on tullut myös erittäin suosittu ravintolakaupunki, jonne tullaan kauempaakin herkuttelemaan paikallisesta ruoasta ja nauttimaan Vanhan kaupungin miljööstä.

Kesällä tarjoamme Vanhan kaupungin kävelykierrosten lisäksi seuraavia teemakävelyjä: Näsinmäen hautausmaakierros, Naiskohtaloita, Kuninkaat ja keisarit ja Puistojen Porvoo-kävelyitä. Uudenmaan liitto myönsi Uusimaa-palkinnon 2015 Porvoon kansalliselle kaupunkipuistolle ja siihen tutustutaan myös Puistojen Porvoo kävelyllä sekä Porvoota pyöräillen retkillä.

Porvoon matkailuoppaan johdolla tutustut parhaiten idylliseen kaupunkiimme. Meitä voi tilata 12 eri kielellä Porvoo toursista puh. 019 574 2200 tai sähköpostilla Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Lisätietoja nähtävyyksistä ja tapahtumista löytyy sivuilta www.visitporvoo.fi ja www.porvoonmatkailuoppaat.fi.

Ota opas – kuulet mitä näet

Raija Tölkkö
E-post: