LIEKSA - KOLIN KAUPUNKI

Odotatko lomaltasi hyvää mieltä ja koskettavia kokemuksia? Onko tekeminen luonnossa sinun juttusi? Haluatko yhdistää matkailuelämykseesi kulttuuria ja luontoa? Lieksa on juuri oikea lomakohteesi. Lieksassa luonto ja kulttuuri kulkevat käsi kädessä. Lieksassa, Kolin kaupungissa on vauhdikkaita luontoaktiviteetteja molemmin puolin Pielistä. Kesällä luonnon vetovoimaa täydentää monipuolinen kulttuuritarjonta.

Luontoa ja kulttuuria Lieksassa:

Kimmeltävä Pielisen pinta ja kuohuvat Ruunaankosket kutsuvat vauhtielämyksiin. Kesäteatteri kutsuu kesäisen kulttuurin pariin ja kesän musiikkielämää rikastuttavat Monola-juhlaviikko, Lieksan Vaskiviikko ja Pielinen Soi-konsertit.

Lieksan Matkailuoppaiden johdolla pääset kiehtoville Elämysten Lieksa-opastetuille kierroksille Jean Sibeliuksen häämatkakohteeseen Monolan aitalle, Pielisen museolle, kuvanveistäjä Eva Ryynäsen kotiin ja ateljeeseen Paateriin, Rukajärvi-keskukseen sekä opastetuille Tarinoiden Lieksa -kävelykierroksille heinäkuussa Pielisentielle, joiden teemoina ovat mm. musiikki, taide, arkkitehtuuri, kansanuskomukset ja kansanparantajat, tarinat rajaseudun sota-ajasta, yritystoiminta, savottalaisuus.

Elämysten Lieksa-opastetut kierrokset sopivat sekä pienille että isoillekin bussiryhmille (ryhmän oma bussi). Varaa opas Lieksa-kierroksille sukujuhlien, luokkakokousten, kokousten, seminaarien tai erilaisten tapaamisten oheisohjelmaksi.

Ajankohtaiset tiedot: www.lieksanoppaat.fi, lieksa.fi

Tarinoiden Lieksa  -  Opastetut kävelykierrokset ja retket 2020

Jos tulee mahdolliseksi järjestää kierrokset kesän/syksyn 2020 aikana, tiedotamme asiasta lisää.

Opastetun teemallisen kävelykierroksen voit tilata myös omalle ryhmällesi (ryhmän toiveiden mukaan). Ryhmä voi valita opastuskierroksen teeman omien mieltymysten mukaan. Teemaksi voi valita vaikka taiteen, arkkitehtuurin, elinkeinoelämän ja yritystoiminnan, metsätyöperinteen ja uittohistorian. Ryhmässä voi olla yksi tai kymmeniä osallistujia.

Opasyhdistys:

Lieksan Matkailuoppaat ry, puheenjohtaja Arto Turpeinen,Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. ja sihteeri Ritva Liiti-Östman, puh. 044 572 4856

Jatta Kettunen
Adress: