Nokian ja Pirkkalan matkailuoppaat yhdistivät tietonsa ja innostuksensa matkailjoiden ja kotikuntalaisten palvelemiseen perustamalla yhteisen yhdistyksen vuonna 2015. Yhdistyksessä toimii 13 auktorisoitua opasta.

Voimme tarjota asiantuntevaa ja viihdyttävää tietoa koko entisen Pirkkalan pitäjän alueella tutustumalla siihen laajana kokonaisuutena, joka ulottuu Lempäälän rajamailta Pinsiöön Ylöjärven ja Hämeenkyrön rajoille saakka. Alueella sijaitsevat sekä Pirkanmaan asutuksen että teollisuuden juuret, monimuotoinen nykypäivän kulttuuri ja kiinnostavat tulevaisuuden näkymät. Voimme myös keskittyä alueen eri osiin tai yksittäisiin kohteisiin asiakkaan toivomusten mukaan. Esimerkkejä näistä ovat vaikkapa Nokian tehdassaari tai Pirkkalankylä, jossa on asuttu jo 1200 vuotta.

Yleisopastusten lisäksi toteutamme esim. taiteeseen, arkkitehtuuriin tai yritystoimintaan liittyviä opastuksia bussiretkinä, kävelykierroksina tai vaikkapa pyöräillen. Oppaan voi tilata myös Pyhäjärven laivaretkelle, onhan Pyhäjärvi ollut Pirkkalan pitäjän sisäjärvi. Siihen liittyy runsaasti kiehtovia tarinoita ja mielenkiintoista nähtävää kauniiden ja vaihtelevien maisemien ohessa. Opastamme mielellämme myös koululais-, kutsuvieras-, yritysvieras- tai TYKY-ryhmiä. Opastuskielemme ovat suomi,englanti, ruotsi, saksa, ranska, venäjä ja kiina.

Lisätietoja:  www.visitnokia.fi/kohteet/nokian-ja-pirkkalan-matkailuoppaat-ry/

pj Pirkko Salmo