Oulussa järjestetään 30.5. Opasliiton koulutuspäivä, joille kaikki oppaat ovat tervetulleita. Lauantain koulutus jouduttiin perumaan mutta sunnuntaina 30.5. järjestetään MATUPA-koulutus. Huomioithan että turvallisuuspassi on voimassa aina 5 vuotta, joten monella varmaan on aika uusia se!

Koronarajoitukset saattavat vaikuttaa tapahtuman järjestämiseen.

Huom. Opasliiton jäsenet erikoishintaan koulutukseen.

Matkailualan turvallisuuspassikoulutus ja koe sunnuntaina 30.5.2021 klo 8:00-16:00

Paikka: Liminganlahden luontokeskus, Rantakurvi 6, 91900 Liminka

MATUPA-koulutuksen kesto vähintään 8 h.

Alustava aikataulu

8:00-8:30 Tervetulokahvi

8:30-10:00 Luennot Anu Loukkola-Salo

file:///C:/Users/OMISTAJA/Downloads/Matupa_mainos.pdf

10:00-10:15 Tauko

10:15-12:00 Luennot ja riskianalyysi

12:00-13:00 Lounastauko

13:00-14:45 Luennot

14:45-15:00 Iltapäiväkahvi

15:00-16:00 Koe ja kokeen tarkistus. Vastaukset.

Matupa-koulutuksen hinta: 105,00 € / henkilö,  Suomen Opasliiton jäsen 70,00 €
Oppikirja 11,00 €
Oppikirja postitetaan etukäteen tilanneille. Kirjan voi myös lainata tai ostaa muualta.

Hinta sisältää tervetulokahvit, koulutuksen, lounaan, iltapäiväkahvit ja passin Matupa-koulutuspäivä sisältää: luentoja, keskustelua, itsearviointia ja ryhmätöitä.

Koulutukseen kuuluvat seuraavat aihealueet:
• omatoiminen riskienhallinta • eri toimialojen riskit • toiminta hätätilanteessa • matkailu ja turvallisuus • matkailun turvallisuuden erityispiirteet • lait ja säännöt

Koulutuksen päätteeksi oppilaat osallistuvat kokeeseen, jonka kysymykset tulevat Matupaoppikirjan ja koulutuspäivän pohjalta. Kokeen hyväksytysti läpäisseet saavat Matupa-kortin (matkailualan turvallisuuspassi), joka on voimassa viisi vuotta.

Ennakkoon osallistujille toimitetaan itseopiskelumateriaali (1–2 vko ennen koulutusta) sekä turvallisuuspassit koulutuksen jälkeen postitse.
Lisäksi hintaan sisältyy materiaalien valmistelu, kokeet, tarkistus, opiskelijoiden rekisteröinti kurssille, sekä koulutuksen suorittaneiden henkilöiden rekisteröinti SPEK:ön, joka ylläpitää rekisteriä koulutuksen suorittaneista henkilöistä. Matupa-koulutuksen toteutumisen vähimmäisosallistujamäärä on 15 henkilöä.

Kun on vähimmäismäärä ilmoittautujia, niin Opasliiton toimistosta lähetetään sähköpostitse ilmoittautumismaksu, joka pitää olla maksettu ja pankin kuittitosite esittää saapuessa. Ilmoittautuminen on sitova, kun maksuilmoitus on saapunut. Suomen Opasliitto ei palauta maksua, mikäli osallistuja peruu osallistumisensa.

Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin koulutuksien sisätöihin ja aikatauluihin.