Päivitetty  25.5.2020

Suomen Opasliitto kehottaa edelleenkin kaikkia noudattamaan viranomaisten suosituksia ja määräyksiä!  Terveys ensin!

Opasliiton ohjeita opastustoimintaan löytyy erillisestä uutisesta, tämän linkin takaa.

Mikäli yhdistyksenne haluaa järjestää opastus- tai aktiivisuusnäytön kesällä tai syksyllä, lähettäkää arvioijahakemus toimistoon mahdollisimman pian. Jos olette jo lähettäneet sellaisen aiemmin keväällä peruuntunutta näyttöä varten, pyydämme uusia tietoja joko uudella hakemuksella, tai jos muutos vain pieni, sähköposti-ilmoituksella.

Mikäli haluatte siirtää näyttöjen antamista, toimitaan kuten normaalistikin, eli hakemus toimistoon.  Huomioikaa, että myös alueellisesti voi olla eroja siinä, mitä kannattaa järjestää ja miten, ja että tilanne voi muuttua nopeastikin.

------

IGC-kokous Kööpenhaminassa sekä Matkanjohtajakoulutukseen liittynyt matka on siirretty.

Porvoon opaskoulutuspäivät on peruttu.

Kevätliittokokous tullaan järjestämään toisena ajankohtana, tiedotamme asiasta heti kun se on mahdollista. Aluekokousten osalta tiedottavat alueet asiasta.

Arvioijakoulutus Turussa huhtikuussa on siirretty syksyyn. Uusi päivämäärä tullaan ilmoittamaan heti kun se on mahdollista.

Opastus- ja aktiivisuusnäytöt huhti- ja toukokuulta siirtyvät myöhempään ajankohtaan, Tilannetta seurataan myöhempien näyttöjen osalta ja näyttöihin nimetään arvioijia heti kun tilanne sallii.

Meneillään olevat opaskoulutukset: koulutusta ohjeistetaan jatkamaan etänä kaikilta niiltä osin kuin mahdollista. Opastusharjoitukset sekä koulutuksen päätteeksi tarvittavat opastusnäytöt järjestetään kun yleinen tilanne niin sallii.

Opasliiton toimisto palvelee edelleen. Puhelin 045 2577 411, päivystys tiistai ja torstai klo 9-15. Sähköpostilla Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tavoittaa myös muina päivinä.