Raisiolainen matkailuopas Seija Sorsavirta on kutsuttu Suomen opasliiton kunniapuheenjohtajaksi Suomen opasliiton syysliittokokouksessa 26.9. Eurajoella Seija Sorsavirta kutsuttiin hallituksen päätöksellä liiton toiseksi kunniapuheenjohtajaksi. Kunniapuheenjohtajana liitossa on myös liiton ensimmäinen puheenjohtaja ja yksi perustajajäsenistä turkulainen Bo Grönholm. Suomen opasliitto on perustettu vuonna 1974, liittoon kuuluu n. 1500 jäsentä sadasta eri opas-yhdistyksestä. Seijalla on pitkä ura matkailuoppaana, matkanjohtajana ja matkailualan ammattilaisena. Hän on toiminut oppaana Turussa vuodesta 1976, Raisiossa vuodesta 1984 ja suorittanut matkaoppaan ammattitutkinnon vuonna 1981. Seija toimi opasliiton sihteerinä 15 vuotta (1978-1992) ja puheenjohtajana 14 vuotta (1993-2006). Merkittävää on myös hänen toimintansa matkailuoppaan koulutuksessa valtakunnallisella tasolla toimiessaan edelleen eri matkailualojen tutkintotoimikuntien jäsenenä. Suomen opasliiton nykyinen puheenjohtaja naantalilainen Hanna-Leena Laihonen luovutti Seija Sorsavirralle kunniakirjan ja muistoesineen Turun Matkailuoppaat ry:n syyskokouksessa torstaina 19.11. Lisätietoja antaa Hanna-Leena Laihonen 050-5515183