Suomen Opasliitto ry:n syysliittokokouksessa Sastamalassa valittiin Asikkala-Oppaat ry Suomen Opasliiton Opasyhdistykseksi 2019.
Asikkala-Oppaat ry vietti 30-vuotisjuhliaan vuonna 2018.

“Huikean hienolta tuntuu! Upeaa saada valtakunnallinen tunnustus pienehkönä yhdistyksenä”, Asikkala-Oppaat ry:n puheenjohtaja Leena Lehtinen kuvaili ensitunnelmiaan valinnan jälkeen.

Opasliitto onnittelee kaikkia Asikkala-oppaita!

Suomen Opasliiton liittosihteeri ja Tampereen matkailuoppaiden aktiiviopas Marja Vuori (1954–2019) menehtyi 6.12.2019 aamulla pitkäaikaisen vaikean sairauden murtamana.
Marja valmistui matkailuoppaaksi vuonna 1979 eli hän ehti toimia Tampere-oppaana tasan 40 vuotta. Marja suoritti 1980-luvulla myös matkailuoppaan ammattitutkinnon ja oli aikoinaan mukana laatimassa oppaan ammattitutkinnon tutkintoperusteita. Lisäksi Marja toimi Tampereen matkailuoppaiden puheenjohtajana vuosina 1989–1995.
Marja edisti laajemmin oppaiden asiaa ansiokkaasti pitkäaikaisessa työssään Suomen Opasliitossa liittosihteerinä vuosina 2007-2019. Marja oli vuosien ajan monen opasyhdistyksen ja jäsenen tuki, valmiina neuvomaan jatkuvasti muuttuneissa opastustoiminnan koulutus- ja auktorisointiasioissa. Lisäksi hän oli aktiivinen Opasliiton edustaja ja viestinviejä liiton sidosryhmille.
Suomen opasliitto muistaa Marjan omaisia suruadressilla.

Suomen opasliitto ry:n matkailuoppaat viettävät Suomen matkailuoppaiden päivää 6.5.2019 ensimmäistä kertaa.

Mediatiedote_Suomen matkailuoppaiden päivä 6.5.2019

Till media_Finlands guidedag 6.5.2019

Suomen Opasliiton uudeksi toimistosihteeriksi on valittu Annamari Laine Turusta.

Annamari aloittaa Opasliiton toimistossa tammikuussa 2020.

AnnamariLaine toimistorihteeri

Esiintymiskoulutus on ollut niin suuressa suosiossa, että Hämeenlinnan koulutus täyttyi alta aikayksikön.

Mediatiedote

Hämeen Linna 23.3.2019