Liittosihteeri Marja Vuori jää eläkkeelle vuoden 2019 lopussa.

Pitkän, ansiokkaan ja pyytteettomän liittosihteerin työtä vuosia tehnyt Marja Vuori on ollut monen opasyhdistyksen ja jäsenen tuki ja neuvoja vuosien aikana muuttuneessa opastustoiminnan koulutus- ja auktorisointiasioissa, kuin on myös ollut aktiivisesti Opasliiton edustaja ja viestinviejä sidosryhmille ja valtakunnallisia koulutussuunnitelimia suunnitteleville tahoille.

Opasliiton hallitus ja kaikki jäsenet kiittävät Marjan työpanosta ja toivottavat hänelle iloisia keveitä eläkepäiviä ja omaa aikaa kuin myös mukavia opastustapahtumia.

Kiitos Marja!

Suomen Opasliiton uudeksi toimistosihteeriksi on valittu Annamari Laine Turusta.

Nykyisen liittosihteerin jäädessä eläkkeelle vuoden vaihteessa,  aloittaa Annamari Opasliiton toimistossa tammikuussa 2020.

AnnamariLaine toimistorihteeri

Esiintymiskoulutus on ollut niin suuressa suosiossa, että Hämeenlinnan koulutus täyttyi alta aikayksikön.

Mediatiedote

Hämeen Linna 23.3.2019

Esiiintymiskoulutusesite ao 2

Katso ohjelma ja lisätiedot TAPAHTUMISTA

Suomen Opasliiton kevään 2019 liittokokous ja opaskoulutuspäivät pidetään 26-28.4.2019  IMATRALLA.

Päivien keskuspaikkana on legendaarinen Imatran Valtionhotelli. Tampereella osallistujilta kysyttiin, mitä he haluavat Imatralla nähdä, kuulla ja kokea. Näiden toiveiden mukaan on ohjelmaa tehty.

Kuten jo useana kertana myös nyt halukkaille on ajanvietettä jo perjantai-iltana. Ohjelma tulee alkamaan klo 19.00. Junat molemmista suunnista ovat mainiosti silloin jo saapuneet.

Lauantaina ilmoittautuminen alkaa klo 9 . Päivän aikana ohjelmassa, liittokokouksen ja mielenkiintoisten luentojen lisäksi,  on mm. keskustelufoorumitarjotin, josta kukin voi valita itseään eniten kiinnostavan ja  hyödyttävän aiheen. Keskustelutarjoittimelta voit valita itseäsi kiinnostavan aiheen::

1. Oppaan ammattitutkinto
2. Näytön vastaanotto – rakentavaa palautetta positiivisessa hengessä
3. Aikaansa seuraava opasyhdistys
4. Opaspalveluiden kysyntä ja markkinointi
5. Opasyhdistyksen varainhankinta
6. Turvallisuusnäkökulmia oppaan työhön liittyen

Ja iltaohjelman avaa vain meitä, Suomen matkailuoppaita, varten järjestetty Imatrankosken koskinäytös. Virallisestihan koski avautuu pitkän patoremontin jälkeen näytöksille vasta ensi kesänä. Upea näytös luvassa.

Sunnuntaina aamuluennon, kiertoajeluiden ja Imatran Kylpylässä nautittavan lounaan sekä vahdinvaihdon  jälkeen ennättää sopivasti vielä alkuiltapäivästä lähteville junille.

Ohjelma ja ilmoittautumislomake: www.imatranmatkailuoppaat.fi

Lehti ilmestyy maaliskuun vaihteessa.

Varaathan päivän jo kalenteristasi ja ilmoittaudu 9.4.2019 mennessä. Nähdään Imatralla!

Tampereella 6.10. pidetyssä Suomen Opasliiton syysliittokouksessa puheenjohtajan valinnassa käytiin tiukkoja hetkiä. Puheenjohtajaksi ei ollut uusia ehdokkaita ja jäsenet kääntyivät istuvan puheenjohtajan puoleen ja ehdottivat hänen jatkavan tehtävässä.

Koska muita ehdokkaita ei ilmaantunut, niin puheenjohtaja Hanna-Leena Laihonen lupautui jatkamaan seuraavan kaksivuotiskauden.

Hanna-Leenan suostumuksen myötä liittokoous päätti yksimielisesti spontaanein aplodein puheenjohtajuudesta.

Hanna-Leena Laihonen on valittu Suomen Opasliiton puheenjohtajaksi kaudelle 2019 - 2020.

Jäsenet onnittelevat puheenjohtajaa.