Yhteystiedon kuva

LUONTO KUTSUU KUUSAMOON

Koillismaalla sijaitseva Kuusamo tunnetaan matkailupitäjänä, jossa luonto tarjoaa matkailijoille monipuolisesti mahdollisuuksia nauttia koskemattomasta luonnosta opastettuna tai omatoimisesti. Pohjois-Kuusamon vapaat kosket, könkäät ja kanjonit tarjoavat kävijöille unohtumattomia luontoelämyksiä. Luontopolkuja löytyy ympäri Kuusamoa, yhtenä esimerkkinä 13 kilometrin päässä kaupungin keskustasta Vanttajankannaksella sijaitseva sotahistoriallinen luontopolku, osa Salpalinjaa, jota on osittain entisöity. Opastettavien ryhmien suosituimpia luontokohteita ovat Oulangan kansallispuistossa 12 kilometrin pituinen Pieni Karhunkierros, seitsemän kilometrin koski- ja kanjonikierros Jyrävälle ja Oulangan luontokeskuksen läheisyydessä sijaitseva Kiutakönkään putous.

Kuusamon Matkailuoppaat ry on perustettu vuonna 1985. Oppaamme ovat Suomen Opasliiton auktorisoinnin ja aktiivisuusnäyttäjen suorittaneita. Yhdistyksemme jäseninä on myös Posion alueen auktorisoidut oppaat. Opastettuja kierroksia saat kauttamme Kuusamon ja Posion alueille.

Retkiohjelmassamme on bussiryhmille 4 - 8 tunnin opastettuja retkiä luontokohteisiin, kahden tunnin kierros kaupungin keskustaajamassa, retki Rukalle ja kahden tunnin Historiapolun kävelykierros.

Suunnittelemme retkiä ja kierroksia myös ryhmien toiveiden mukaan.
Lisätietoa yhdistyksemme toiminnasta löydät meidän verkkosivuiltamme.

www.kuusamonmatkailuoppaat.fi

Opastusvaraukset