Yhteystiedon kuva

Rovaniemen Matkailuoppaat ry on yhdistyksenä vanhempi kuin Suomen Opasliitto. Oppaamme ovat toimineet Lapin läänin alueella yli 40 vuoden ajan, pääkohteemme on koko ajan ollut kotikaupunkimme Rovaniemi ja sen ympäristö. Kauniit ja jylhät jokivarret kylineen sekä tietysti mystinen Napapiiri sekä JOULUPUKKI ovat kohteita keskustaajaman ulkopuolella. Unohtaa ei myöskään sovi Ranuaa ja sen eläinpuistoa.

Teemme kävelykierroksia keskustassa kertoen menneestä olevasta ja tulevasta. Opastamme linja-autossa asiakkaan toiveiden mukaisin kohdepysähdyksin. Suosituin kohteemme on Arktikum mielenkiintoisine näyttelyineen, metsäinen Pilke ja kulttuuritalo Korundi.

Kesäisen Rovaniemen kohteisiin kuuluvat Lapin metsämuseo ja Rovaniemen kotiseutumuseo Pöykkölän kaupungin osassa noin 3 kilometrin etäisyydellä keskustasta.

Opastusten lisäksi osa jäsenistämme toimii matkanjohtajina pohjoisessa Suomessa sekä Pohjoiskalotilla.

Tule kauniiseen kaupunkiimme, oppaan kanssa saat elämyksen

Lisätietoja Rovaniemestä ja kohteista:
www.rovaniemi.fi
www.korundi.fi