Yhteystiedon kuva

Vaasa-Mustasaari oppaat ry:llä on vankka 40-vuoden kokemus kaupunki,- alue- ja kohdeopastuksista. Auktorisoituja oppaita on 32. Opastuskielet ovat suomi, ruotsi, englanti, saksa, ranska ja venäjä.

Suomen ainoa Maailman luontoperintökohde sijaitsee alueellamme Merenkurkussa kuten myös kotoilua edustava lifestyle ohjelman kuvauspaikka Strömsö. Näiden kohteiden suosio kasvaa vuosivuodelta antaen oppaillemme työtilaisuuksia.

Panostamme erityisesti omien opastuspakettien ja kävelykierrosten kehittämiseen. Valmiina ovatkin jo lapsille ja lapsenmielisille tarkoitettu dramatisoitu kierros ”Mesikämmenen matkassa”, ”Aatelisneito ja kaksi taiteen vaalijaa”, "Historiallinen Waasa" kaupunkikierros, ”Sen seitsemän hautausmaata” kierros Kappelimäen vanhalla hautausmaalla, joka kertoo Vaasan historiasta aina 1300-luvulta lähtien. Lisää kävelykierroksista voi lukea www.vaasamustasaarioppaat.fi

Osa oppaistamme on kouluttautunut opastamaan Meteoriihessä - Sundomin Söderfjärdenissä, minne meteroriitti putosi noin 500 miljoonaa vuotta sitten.

Vaasa-Mustasaari oppaita välittää www.Visitvaasa.fi , puh. 06-325 1145. Oppaita voi tilata myös suoraan oppaalta. Opasluettelo on kotisivuillamme.

Tervetuloa energiseen Vaasaan -esite

Muut tiedot