Yhteystiedon kuva

Vaasa-Mustasaari oppaat ry:llä on vankka lähes 50-vuoden kokemus kaupunki-, alue- ja kohdeopastuksista. Auktorisoituja oppaita on 29. Opastuskielet ovat suomi, ruotsi, englanti, saksa, ranska ja venäjä.

Suomen ainoa Maailman luontoperintökohde sijaitsee alueellamme Merenkurkussa kuten myös kotoilua edustava lifestyle ohjelman kuvauspaikka Strömsö. Näiden kohteiden suosio kasvaa vuosi vuodelta.

Panostamme erityisesti opastuspakettien ja kävelykierrosten kehittämiseen. Valittavana on 11 erilaista kävelykierrosta. Kuten Alkulan puutarhapromenadi vanhalla 1700-luvulta peräisin olevalla tupakkaplantaasilla. Samalle paikalle perustettiin Suomen ensimmäinen höyrymylly 1849. Paikalliseen taiteeseen ja luovuuteen pääsee tutustumaan Taide ja design- kierroksella. Raippaluodon pittoreskissä kirkonkylässä tehdään lauantaisin kävelykierros. Näistä ja muista kävelykierroksistamme voit lukea lisää www.vaasamustasaarioppaat.fi

Meteoriihi - Sundomin Söderfjärdenissä, on geologisesti ainutlaatuinen tutustumiskohde. Sinne putosi meteoriitti noin 500 milj. vuotta sitten..

Vaasa-Mustasaari oppaita välittää www.Visitvaasa.fi , puh. 06-325 1145. Opastuksia voi tilata myös suoraan oppaalta. Opasluettelo on kotisivuillamme.

Lisätietoja opastuksista:  www.vaasamustasaarioppaat.fi

Mera information om guidningar :  www.vaasamustasaarioppaat.fi

Yhteystieto

Eva Reinikainen