Bygden formas av sina charmiga byar med välskötta, vackra gårdar, öppna odlingslandskap och växthus. I Närpes är landhöjningen efter istiden påtaglig och det som idag är skog och åkermark var tidigare havsbotten. Tadskärnan utgörs av ett modernt handelscentrum där du kan handla allt från mat till inredningsprylar och kläder. Ett stenkast från centrum hittar du några av de största sevärdheterna i staden - nämligen kyrkan med sina unika kyrkstallar och friluftsmuseet Öjskogsparken.

Upplev Lind's kök! http://www.lindskok.fi/?lang=fin

---------------------------------------------------------------------------

Närpiön seudulle ovat ominaisia viehättävät kylät ja hyvinhoidetut, kauniit talot, avoimet viljelysmaisemat ja kasvihuoneet. Närpiössä jääkauden jälkeinen maankohoaminen on huomattavaa ja metsät ja pellot ovat vanhaa merenpohjaa. Kaupungin keskusta on moderni liikekeskus, jossa voit shoppailla kaikkea elintarvikkeista sisustustavaroihin ja vaatteisiin. Kivenheiton päässä keskustasta löydät joitakin kaupungin suurimmista nähtävyyksistä; kirkon ainutlaatuisine kirkkotalleineen ja Öjskogin puiston kotiseutualueen.

Kun vierailet Närpiössä, koe ihmeessä Lindin keittiö! http://www.lindskok.fi/?lang=fin

Ordförande/Puheenjohtaja Sinikka Enbacka
Puhelin: