Kuva: Christoffer Björklund

Merenkurkun saaristo on Suomen ainoa luontokohde UNESCO:n maailmanperintöluettelossa ja kuuluu yhdessä Korkean rannikon kanssa maailmanlaajuiseen yhteisöön joka koostuu yhteensä 46:sta meriin liittyvästä maailmanperintöalueesta.

Merenkurkun Erä- ja luonto-oppaat ry:n jäsenoppailla on erä- ja luonto-oppaan ammattitutkinnon lisäksi omiin erityisharrastuksiin liittyvää osaamista ja vahvuuksia. Niiden avulla olemme valmiit ohjaamaan ja opastamaan erilaisia ryhmiä sekä maalla että merellä, niin talvella kuin kesälläkin. Lähitoiminta-aluettamme on Vaasan seutu ja muu Pohjanmaa, mutta toimimme tarvittaessa myös muualla.

Ympäri vuoden avoinna oleva Vaasan matkailutoimisto VisitVaasa sijaitsee kaupungin keskustassa vanhassa puutalossa, joka on rakennettu vuonna 1861. Kesäisin myös matkailutoimiston toripiste on avoinna. Matkailutoimistosta saa tietoa Vaasasta ja muusta Suomesta sekä maailmanperinnöstä.

Yhteystieto

Puheenjohtaja Jukka Paakkunainen