Matkailijan Kurikka on täynnä mielenkiintoisia kohteita ja aktiviteetteja. Ikimuistoisia kokemuksia voi hakea vesihiihdosta, mönkijäsafarista, lemmenlukon ripustamisesta kirkkosiltaan tai pulahtamalla suonsilmään - ken uskaltaa. Kaikkiaan tarjolla on runsaasti elämyksiä, joita ei varmasti unohda.

Pelimannituvan ja Puuseppämuseon kierrettyään matkailija voi tutustua esimerkiksi Risto-Veturiin, lännenratsutilaan tai nousta ihailemaan luonnonkaunista maisemaa näköalatornista. Aikaa voi myös viettää Jyllinkosken Sähköpuistossa, jossa vanhan padon ympäristössä sijaitsee sähkölaitosmuseo, kesäkahvila, luontopolkuja ja Jyllipeikon maja.  Kurikasta löytyy matkailijalle myös löylyttelypaikkoja eksoottisempaankin makuun. Muun muassa Reinon Tupa, Iso-Ojan Perinnetalo, Rypölän Torppa ja Mäntylän Tila toivottavat saunojat lämpimästi tervetulleiksi.

Mielenkiintoisia matkakohteita Kurikan alueelta löydät myös osoitteesta www.seikkailesuupohjassa.fi. Sivuilta löytyy hauskimmat retkikohteet koko perheelle: uimarannat, näkötornit, luontopolut ja laavut, museot, kahvilat, kirpputorit ja suoramyyntitilat. Jokaisesta kohteesta on lyhyt esittely ja karttalinkki.

Yhteystieto

Puheenjohtaja Outi Latva-Reinikka-Courela