Lahden satama 003

LAHDEN SEUDUN OPPAAT RY

Lahden seudun oppaat ry on yli 40-vuotias opasyhdistys. Auktorisoidut oppaat opastavat lähes jokaisessa Päijät-Hämeen kunnassa.

Päätuotteemme ovat jo vuodesta 2003 alkaen olleet opastetut bussi- ja kävelykesäkierrokset.Oppaiden itsensä lisäksi VisitLahti markkinoi monipuolisia opastuspaketteja Lahden seudulle.

Päijät-Hämeestä löytyy ainutlaatuinen luonto. Sen mahdollistavat Salpausselkä harjuineen ja lukuisine järvineen. Kulttuuri, urheilu ja luonto yhdistyvät toisiinsa luontevasti koko alueella.

Tervetuloa kierroksillemme. Suunnitellaan yhdessä Sinulle ja ryhmällesi ainutkertainen kokemus.

Lahden seudun oppaat ry

puheenjohtaja Päivi Oksanen + 358 50 3757 334

Oppaat löytyvät VisitLahden sivuilta ja facebookista:

VisitLahti.fi/ryhmille -> oppaat,  http://book.visitlahti.fi/fi/tehda?filter=t%3DOPAS%3Bc%3D31355%2C31780%2C31921%2C31778%2C31779

Facebook: Lahden seudun oppaat & Päijät-Hämeen alueoppaat

Suosittuja teemakierroksia Lahdessa:

Arkkitehtuuria ja designia – uutta ja vanhaa

Näe kansainvälistä mainetta niittäneiden arkkitehtien Alvar Aallon ja Eliel Saarisen suunnittelemat arkkitehtoniset helmet, koe Vesijärven rantaan on rakentunut puuarkkitehtuurimiljöö, Sibeliustalo ,Olavi Lanun patsaspuisto tai uusiokäytössä oleva Hennalan varuskunta-alue.

Juuria Karjalasta

Lahteen muutti sotien aikana noin 10.000 karjalaista, pääosin Viipurin seudulta. He toivat yrityksiä, yhdistyksiä, oppilaitoksia ja mukanaan toisenlaisen kulttuurin Hämeeseen. Miten karjalaisuus näkyy nykyLahdessa?

Cleantech ja Technical visit -vierailut

Lahti on yksi Pohjoismaiden tärkeimmistä ympäristöosaamisen ja -yritysten keskittymistä. Seutu tunnetaan myös maailmalla kierrätysosaamisestaan. Esimerkkinä Päijät-Hämeen jätehuollon Kujalan jätekeskus ja sen teolliset symbioosit. Technical visit -vierailut räätälöidään jokaisen asiakasryhmän tarpeiden mukaan.

Vuoden 1918 tapahtumat
Itsenäistymisen jälkeen Suomessa käytiin sota, jolla on monta nimeä. Sota ja sen seuraukset koskettivat koko kansakuntaa. Molemmat osapuolet kävivät mielestään oikeutettua taistelua.                         Opastetuilla kierroksillamme pyrimme esittelemään vuoden 1918 Lahden seudun tapahtumat tasapuolisesti.

Eikä tässä vielä kaikki...

Lahti tarjoaa paljon lisää suosittuja teemoja. Voit valita teemaksi esimerkiksi Urheilukeskuksen, patsaat tai hautausmaakierroksen, jolla kuulet kiehtovia tarinoita edesmenneistä lahtelaisista. Tai miltä kuulostaisi etsiä parhaat kuvakulmat Lahdesta valokuvaukseen erikoistuneen oppaan kanssa? Tai hauska rooliopastus?

Klikkaa tästä linkistä, niin näet enemmän

Retkiä Lahden seudulla 2018 -esite

THE LAHTI REGIONAL GUIDES

The Lahti Regional Guides are authorized experts of Lahti Region, who will tell and show you the interesting places and stories.

We are happy to familiarize you with the history and modern days of the region on a sightseeing tour or a walking tour. We will plan duration of the tour and the sights to be visited based on Your wishes!

We have been guiding groups and individual travellers over 40 years.  You can find us guiding in Päijät-Häme area; Lahti, Hollola, Heinola, Hartola, Asikkala, Padasjoki. This area is a gateway

to Finnish Lake District. We have beautiful Salpausselkä ridges, Lahti Sport Center, Lake Päijänne and Lake Vesijärvi, Sibelius Festival, interesting cities and locally produced excellent food to explore and much much more.

You can contact us via VisitLahti.fi/en or contacting straight our guides which you can find on the same pages by typing guide. Finnish pages for guides, http://book.visitlahti.fi/fi/tehda?filter=t%3DOPAS%3Bc%3D31355%2C31780%2C31921%2C31778%2C31779

We are here to serve You and show You our beautiful country.

Welcome to Lahti region!

The Lahti Regional Guides

Languages:

Finnish, English, Swedish, German, Russian, Estonian, Slovakian

Lahden seudun oppaat ry

Päivi Oksanen + 358 50 3757 334

Opasliiton Heinolan sivuille kuva 003

Heinolan matkailuoppaat RY

Me, Heinolan Matkailuoppaat, toivotamme Teidät tervetulleeksi Heinolaan, Siltojen kaupunkiin, jota myös Itä-Hämeen helmeksi kutsutaan. Lukuisat puistot ja kaupunkia jakava harju sekä Jyrängön virta tekevät Heinolasta vehreän kesäkaupungin. Heinola onkin helmi maamme kaupunkien joukossa.

Asiantunteva, auktorisoitu opas vie teidät Heinolan historiaan ja nykypäivään, kertoo mielenkiintoisimmat tarinat sekä esittelee nähtävyydet. Teemme kaupunkikiertoajeluita ryhmän omalla bussilla tai kävellen sekä hautausmaaopastuksia. Räätälöimme juuri sinun ryhmällesi sopivan kierroksen.

Ota opas – koet enemmän.

Heinolan Matkailuoppaat ry