Yhteystiedon kuva

SAVONLINNAN OPPAAT RY

Savonlinnan Oppaat ry järjestää  auktorisoitujen oppaiden voimin kaupunkiopastusten lisäksi ns. transferopastuksia, teemaopastuksia, sekä asiakkaiden tarpeisiin varta vasten räätälöityjä paketteja. Opastuskieliämme ovat englanti, ruotsi, saksa, venäjä, viro, espanja, ranska, japani ja tietennii Savon kielelä myö myös halutessa mielellään opastettaan.

Perusopastus on n. 1,5 tunnin pituinen kaupunkikierros bussilla tai kävellen.  Linkin takaa löytyvän kartan kautta voi saada esimakua kierroksen aikana nähtävistä kohteista.

Lisäksi ohjelmistossamme on mm. seuraavanlaisia valmiita teemaopastuksia:

• Kylpyläelämää Onnellisten saarilla  - Kasinon saarilla tehtävä kävelykierros, jonka aikana tutustutaan mm. Tsaarin ajan Kylpylän historiaan 1900 – luvun alussa, kylpyläperinteisiin ja hiukan nykypäiväänkin.
  • Kävelykierrokset Talvisalon ja Kerimäen hautausmailla -  Teemoina ovat  Savonlinnalaisia merkkihenkilöitä, Taiteilijat Talvisalossa, ja Liike-elämän edustajia.  Lisäksi oppaan johdolla on mahdollista kuulla Kirkkoniemen vanhan hautausmaan ja kellotapulin tarinoita.
  • Linnan Malmista Saimaan Helmeksi -  kierros esittelee Savonlinnan historiallisia vaiheita ja kertoo elämästä kaupungin vanhimmalla kadulla, Linnankadulla. Lapsille ja lapsenmielisille sopii kävelykierros Tarinoiden linnankatu.

• Paikallisten rouvien Ada Liljeströmin ja Elise Burgmanin seurassa voi lähteä n. tunnin kävelykierrokselle Joulun valmisteluihin vuoden 1925 Savonlinnan Linnankadulle tai Päiväpromenadille vuonna 1946 Kirkkoniemen kellotapulin ympäristöön.

• Kahden tunnin kävelykierros kaupungin rannoilla tutustuttaa kuulijan Savonlinnan Oopperajuhlien historiaan, tarinoihin ja sattumuksiin.

Savonlinnan Oppaat ry:n jäsenistöllä on muutakin monipuolista osaamista. Vuosien mittaan oppaita on nähty erilaisissa tilaisuuksissa esim. Tiernaoppaina ja Laulavina piikoina.

Kysy lisää.

TAVATAAN SAVONLINNASSA - SAIMAAN SYDÄMESSÄ