Yhteystiedon kuva

Hangon asema kauas Itämereen työntyvällä niemellä on kautta aikojen ollut tärkeä merenkululle, valtakunnan puolustukselle ja hienojen hiekkarantojensa sekä suotuisan ilmastonsa ansiosta myös matkailulle.

Hangon oppaat tarjoavat bussikierroksen lisäksi teemaopastuksia mm. aiheista Hauensuolen ankkuripaikka, Kylpyläpuiston huvilat kertovat, Siirtolaisten jalanjäljillä, Mannerheimin jalanjäljillä Hangossa, Neuvostoliiton vuokra-aika 1940-1941, Hangon arkkitehtuuri, Meriharakka ja Päätön mies eli Hangon historiaa muistomerkkien ja patsaiden kertomana sekä Elämää Hangonkylässä 1700-luvulla.

Opastuskielet: suomi, ruotsi, englanti, saksa, ranska, venäjä ja italia.

Opastuksia välittää Hangon matkailutoimisto, puh. 019 2203 411, e-mail: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Kuvan teksti
Gustaf Mannerheim vietti kesiään Hangossa 1920-luvulla ja hän oli kirjoilla Hangossa 1919–1933. Hän omisti Hangon Kylpyläpuistossa Suuren Mäntysaaren, missä hänellä oli huvila Villa Stormhälla ja hän hankki omistukseensa myös naapurisaaren kahvilan, jolle antoi nimeksi Neljän tuulen tupa. Kuvassa Gustaf Mannerheim vieraineen kahvilansa edustalla Hollannin prinssi Hendrikin vierailun aikana 1929.

Puhelin:

Muut tiedot