Suomi 100 - Itsenäisyyden Polku -kävelykierrokset alkoivat

”Itsenäisyyden polku” on sarja eri paikkakunnilla tarjottavia kävelykierroksia, jotka tarjoavat erilaisia näkökulmia satavuotiaan Suomen kohtalonhetkiin.

Lukuisat Suomen paikkakunnat liittyvät maamme itsenäistymiseen ja itsenäisyytemme ensimmäisen vuosisadan kriittisiin hetkiin, merkittävässä roolissa olleisiin henkilöihin sekä kulttuurin ja politiikan vuorovaikutukseen. Matkailuoppaat eri puolilla Suomea kantavat kortensa itsenäisyyden juhlavuoden kekoon ja elävöittävät historiaa tarjoamalla kävelykierroksia, joilla kerrotaan näistä tosiasioita ja tarinoita. Kierrokset ovat ilmaisia.

Kierrosten aikataulut on suunniteltu siten, että Suomessa matkaileva pystyy vuoden mittaan osallistumaan moneen niistä ja saa näin laajan kuvan itsenäisyyteemme liittyvien tapahtumien kirjosta. Useimmat kierrokset olivat tarjolla loppiaisviikolla 2017. Itsenäisyyden Polku -kävelykierroksia järjestetään vuoden aikana 2017 alla olevilla paikkakunnilla.

Suomi 100 -kävelykierrosesite

Teemat ja paikkakunnat:

Helsinki: Itsenäisyyden rakentajat Snellmanista Mannerheimiin, Helsingin Turistioppaat ry ja Helsingfors Auktoriserade Turistguider rf, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Helsinki: Monikulttuurisuutta Hietaniemen hautausmaalla, Helsingin Turistioppaat ry ja Helsingfors Auktoriserade Turistguider rf, www.helsinkiguides.fi

Hämeenlinna: Kansallinen herääminen ja Suomen kohtalon vuodet,. Kanta-Hämeen Oppaat ry, www.kantahämeenoppaat.fi

Iisalmi: Aikamatka kotirintaman tapahtumiin, Ylä-Savon Oppaat ry, puh 0400 492 001

Kuopio: Naiset itsenäisyyden rakentajina, Kuopion Oppaat ry, puh 050 522 4684

Lahti: Lahti 1918, Lahden Seudun Oppaat ry, puh 050 309 2232

Lieksa: Karelianismi ja sotavuodet rajaseudulla, Lieksan Matkailuoppaat ry, puh 045 894 7557

Naantali: Sata vuotta Kultarantaa, Naantalin Oppaat ry, puh 0400 818 458

Mikkeli: Sotiemme päämajakaupunki Mikkeli, Mikkelin Oppaat ry, puh 044036 0417

Seinäjoki: Mannerheim ja päämaja Seinäjoella 1918, Seinäjoen Oppaat ry , puh 040 848 8165

Turku: Itsenäisen Suomen sankareita, Turun Seudun Matkailuoppaat ry, puh 044 591 8125

Lisätietoja Itsenäisyyden Polku -hankkeesta ja kävelykierroksista saat näistä linkeistä.