SUOMA - OPASLIITON OSALLISTUMINEN TURUN MYYNTIPÄIVÄÄN SIIRRETTY KEVÄÄSEEN 2018

Suomen Opasliitto tarjoama mahdollisuus osallistua opastustuotteiden näkyvyyteen ja markkinointiin Suoma-markkinointipäivänä 11.9.2017 Turussa kiiinnosti vain muutamia jäsenyhdistyksiä.

Opasliiton hallitus päätti siirtää osallistumisen Suoma-markkinointipäivää kevääseen 2018.

SEURAA OPASLIITON VERKKOSIVUJA JA TARKKAILE JÄSENPOSTIA SAADAKSESI AJANTASAISTA TIETOA MARKKINOINTIPÄIVÄSTÄ!

HAMINA  7-9.4.2017  Valtakunnalliset opaskoulutuspäivät ja liittokokous

Tervetuloa Haminaan, Kymenlaakson vanhimpaan kaupunkiin!

Tule ihmettelemään ympyräasemakaavaa ja sitä ympäröivää tähdenmuotoista linnoitusta, kuulemaan tarinoita varuskuntakaupungista, Suomen puolustusvoimista sekä itsenäisyydestä.

Ilmoittaudu 12.3. mennessä , linkki jäsensivuilla

Raisiolainen matkailuopas Seija Sorsavirta on kutsuttu Suomen opasliiton kunniapuheenjohtajaksi Suomen opasliiton syysliittokokouksessa 26.9. Eurajoella Seija Sorsavirta kutsuttiin hallituksen päätöksellä liiton toiseksi kunniapuheenjohtajaksi. Kunniapuheenjohtajana liitossa on myös liiton ensimmäinen puheenjohtaja ja yksi perustajajäsenistä turkulainen Bo Grönholm. Suomen opasliitto on perustettu vuonna 1974, liittoon kuuluu n. 1500 jäsentä sadasta eri opas-yhdistyksestä. Seijalla on pitkä ura matkailuoppaana, matkanjohtajana ja matkailualan ammattilaisena. Hän on toiminut oppaana Turussa vuodesta 1976, Raisiossa vuodesta 1984 ja suorittanut matkaoppaan ammattitutkinnon vuonna 1981. Seija toimi opasliiton sihteerinä 15 vuotta (1978-1992) ja puheenjohtajana 14 vuotta (1993-2006). Merkittävää on myös hänen toimintansa matkailuoppaan koulutuksessa valtakunnallisella tasolla toimiessaan edelleen eri matkailualojen tutkintotoimikuntien jäsenenä. Suomen opasliiton nykyinen puheenjohtaja naantalilainen Hanna-Leena Laihonen luovutti Seija Sorsavirralle kunniakirjan ja muistoesineen Turun Matkailuoppaat ry:n syyskokouksessa torstaina 19.11. Lisätietoja antaa Hanna-Leena Laihonen 050-5515183

Suomi 100 - Itsenäisyyden Polku -kävelykierrokset alkoivat

”Itsenäisyyden polku” on sarja eri paikkakunnilla tarjottavia kävelykierroksia, jotka tarjoavat erilaisia näkökulmia satavuotiaan Suomen kohtalonhetkiin.

Lukuisat Suomen paikkakunnat liittyvät maamme itsenäistymiseen ja itsenäisyytemme ensimmäisen vuosisadan kriittisiin hetkiin, merkittävässä roolissa olleisiin henkilöihin sekä kulttuurin ja politiikan vuorovaikutukseen. Matkailuoppaat eri puolilla Suomea kantavat kortensa itsenäisyyden juhlavuoden kekoon ja elävöittävät historiaa tarjoamalla kävelykierroksia, joilla kerrotaan näistä tosiasioita ja tarinoita. Kierrokset ovat ilmaisia.

VUODEN 2015 OPASYHDISTYS

Suomen Opasliitto ry nimesi Kajaanin Matkailuoppaat ry:n Vuoden 2015 opasyhdistykseksi

Eurajoella 26.9.2015 pidetyssä opasliitton syysliittokokouksessa